Publicerad av Blekinge Lans Landsting
den 2024-08-30Ladda ner kompatibel APK på PC
Ladda ner Apk | Utvecklare | Rating | Score | Aktuell version | Vuxen rankning |
---|---|---|---|---|---|
↓ Ladda ner Apk för PC | Blekinge Lans Landsting | 49 | 4.20408 | 3.82.0 | 12+ |
1. Appen Din vård Region Blekinge ger dig möjlighet att ha en säker, effektiv och personlig dialog med vårdpersonal via videosamtal.
2. Här kan du träffa vårdpersonal från Region Blekinge utan att behöva åka hemifrån.
3. För att kunna använda appen behöver du en smartphone eller surfplatta samt internetuppkoppling.
4. All kommunikation i videobesöket är skyddad med kryptering för ett tryggt och säkert videosamtal.
5. Det är gratis för barn och ungdomar upp till 18 år.
6. Du loggar in med hjälp av Mobilt BankID.
7. Frikort gäller.
Alternativt, Sök efter direkta PC-appar eller alternativ (direktnedladdning)
App | Ladda ner | Rating | Maker |
---|---|---|---|
Din vård Region Blekinge | Get App or Alternatives ↓ | 49 Reviews 4.20408 |
Blekinge Lans Landsting |
Alternativt, följ instruktionerna nedan för att använda Din vård Region Blekinge på din PC:
För närvarande är Din vård Region Blekinge inte tillgängligt för direkt nedladdning på en dator. Du kan dock använda emulatorer för att köra Android-appar som denna på en dator.Lär dig hur du använder Din vård Region Blekinge på din dator i dessa 5 enkla steg:
Till att börja med kan du välja mellan någon av programmen nedan:
Jag rekommenderar Bluestacks.
Gå till mappen Downloads på din dator eller var som helst du lagrar nedladdade filer.
Öppna programmet Emulator och skriv Din vård Region Blekinge i sökfältet. Klicka nu på Sök. Du kommer enkelt att se din önskade app. Klicka på det. Klicka på Install-knappen och din applikation börjar Installera. Gör så här om du vill använda appen:
- Appen fungerar bra till det den ska och det är smidigt att skapa ett ärende.
- Det är en bra idé att kunna kommunicera med vårdgivare via en app.
- Ärenden följer inte med om man byter enhet och det finns ingen bekräftelse vilket kan göra det svårt vid borttappad enhet.
- Appen känns ofärdig och kräver att man registrerar mejladress och telefonnummer varje gång man loggar in samt skriver in en kod från telefonen.
- Appen kommer inte ihåg vilken vårdcentral man valt och det är meningslöst att använda appen om man har en annan vårdgivare än region Blekinges egna vårdcentraler.
- Appen kraschar alltid första försöket när man söker Rådgivning & Tidsbokning med okänt fel.
- Landstinget själva använder inte appen och det kan ta lång tid att få svar på ärenden.
Uruselt!!!
Varför hänvisas man till den här appen kvällstid från 1177 när man ändå inte kan få uppföljning av sitt ärende om man har en annan vårdgivare än region Blekinges egna vårdcentraler. Är helt meningslöst att sitta och vänta på svar när den enda responsen är att man ska ge en Alvedon och öppna nytt (samma) ärende via sin egen vårdcentrals app nästföljande dag. VAD SÄGS OM ATT GE TYDLIG INFORMATION OM DETTA FRÅN 1177 OCH FRÅN OVAN NÄMNDA APP SÅ ATT MAN INTE SLÖSAR BORT TID MAN I STÄLLET KAN ANVÄNDA TILL ATT KONTAKTA ANNAN VÅRDGIVARE!!!
Bra början, men mycket återstår att ordna.
Själva idén med appen är jättebra. Det fungerar utmärkt att kommunicera med vårdgivarna. Men appen i sig känns väldigt ofärdig. Varför måste jag registrera mejladress och telefonnummer varje gång jag loggar in? Varför måste jag varje gång skriva in en kod från telefonen? Om jag skulle vara i en situation där sms-funktionen på telefonen inte fungerar skulle jag inte kunna använda appen. Varför kommer den inte ihåg vilken vårdcentral jag valt? Jag måste välja varje gång. Utformningen av appen är väldigt stelbent, med vissa specifika frågor som MÅSTE besvaras, oavsett om det är relevant för mitt ärende eller inte. I synnerhet där jag bara behöver ställa en enkel fråga. Den situationen har ingen tänkt på vid utformningen av appen. Varför kan jag inte se mina gamla ärenden? Varje gång jag loggar in är det helt tomt.
Kraschar alltid
Appen kraschar alltid första försöket när man söker Rådgvning & Tidsbokning med okänt fel.
Överlag godkänt
Appen fungerar bra till det den ska och det var väldigt smidigt att skapa ett ärende. Varför det inte blir fullpott är att för att om man byter enhet följer inte ärenden med, varken pågående eller avslutade. Någon bekräftelse fås inte heller vilket gör det svårt vid borttappad enhet. Detta borde kunna lagras i ens profil
Idén är ju bra men..
Det hade varit ännu bättre ifall landstinget själva hade använt appen också.. i två dagar har jag lagt in mina symtomer och väntat på att någon ska ringa tillbaka men ingen har gjort det än